Concept & Copy

Concept & Copy voor een TV-commercial

U heeft besloten een TV-campagne in te zetten voor uw product of dienst. Om een doeltreffende commercial te maken dien je in het voortraject een aantal stappen te doorlopen.

Concept

De eerste stap in dit proces is concept en copy. Bij de ontwikkeling van concept en copy draait het feitelijk om twee dingen: doelgroep en doel. WIE wilt u bereiken en WAT wilt u bereiken? Wanneer doelgroep en doel bepaald zijn, kan gekeken worden naar de invulling. Gaat het om naamsbekendheid, of om ondersteuning van een tijdelijke actie? Hoe wordt de campagne ondersteund in andere media zoals print en online? Het is essentieel dat de TV-campagne naadloos aansluit bij andere uitingen.

Copywriting

Copywriting is de vertaalslag van concept naar tekst. De belangrijkste tip omtrent copywriting voor een pakkende tv-commercial: less is more! Zorg dat de luisteraar de belangrijkste boodschap onthoudt. Al in de eerste seconde moet je de aandacht trekken en de juiste doelgroep aanspreken. Aan de hand van de copy wordt een storyboard ontwikkeld zodat het geheel visueel wordt. Dit storyboard zetten we op een tijdlijn, voorzien van een audio guide. Op deze manier krijg je al in een vroeg stadium een goed beeld van de commercial.

Contact

Heeft u hulp nodig bij de productie van het concept en de copywriting? Wij helpen u graag! Neem contact op, we bespreken graag de mogelijkheden.

Tvcommercials.nl is een initiatief van Van de Laar | Van Efferen Studio’s; ruim 25 jaar hèt productiehuis voor beeld en geluid.

Volg ons

Over ons


AV-Nieuws